חותמיסט ממחזור ב’, מנהל החטיבה העליונה בבית הספר “אורט חקלאי”, בפרדס חנה.
במה עסקת לפני שהגעת לחותם? עסקתי בתחום החינוך הבלתי פורמלי, במסגרת תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות.
באילו בתי ספר לימדת ואילו תפקידים מילאת? התחלתי כמורה מקצועי להיסטוריה ואזרחות וכמחנך בתיכון “אילון” בחולון, עם קבוצה נפלאה של מורי חותם- גלעד שמילוביץ, מיכאל ניר, איל גרנות ואלה גבע.
לאחר מכן שימשתי כרכז שכבה ובתפקידי ריכוז שונים ב”אורט נעמי שמר”, בגן יבנה. עם המעבר לצפון הארץ, לימדתי בחינוך היסודי ובעל יסודי, בבית הספר הדמוקרטי בזיכרון יעקב. בנוסף, זכיתי לעבוד במטה משרד החינוך, באגף פיתוח מקצועי, במינהל עובדי הוראה. בתפקיד זה הייתה לי נגיעה למספר תפקידי רוחב, הנוגעים לפיתוח המקצועי של עובדי ועובדות ההוראה בכלל המערכת.
למה ניהול? כי זה התפקיד המאתגר והמעניין ביותר במערכת. היכולת לעצב ולהוביל תהליכים חינוכיים – ערכיים – פדגוגיים שמשפיעים על כלל קהילת בית הספר. היכולת להוביל צוותי חינוך באופן שמשפיע ישירות על החיים עצמם, שלנו. יכולת ההשפעה שיש לך על הצוות ולצוות על התלמידים היא זכות גדולה.
אני נהנה מהזכות שנפלה בחלקי ומהאחריות שיש לי לאפשר למורים ולתלמידים שלי לחוות, ללמוד ולהתפתח בהתאם לרצונות ולחוזקות שלהם. וכמובן- ללא קשר לרקע ממנו הגיעו ברוח חותם.
מהו החזון שלך לבית הספר? בית ספר רלוונטי המקדם מיומנויות חברתיות, רגשיות ולימודיות. בית ספר המפתח ומחזק קשרים בין אישיים – מורים- תלמידים – הורים, פעיל בקהילה. אני מאמין בהטרוגניות בית ספרית (מורים ותלמידים). לטעמי, גיוון בהרכב הבאים לבית הספר ובאפשרויות ובמסלולי הלמידה מאפשר לקדם סובלנות והגדלת השוויון במערכת החינוך.
מה המסר שלך לתלמידים? תאמינו בעצמכם, סמנו מטרות להמשך הדרך, היו קשובים לרצונות שלכם, העזו לשרטט את החלומות שלכם. בעבודה קשה ובעזרת מבוגר אחד משמעותי שמאמין בכם- השמיים הגבול.
שינוי חברתי וקידום שוויון הזדמנויות
בחינוך זה אנחנו – הצטרפו!