רקע קצר עליך:
זו השנה החמישית שאני מנהלת את כל בית הספר השש שנתי. לפני כן ניהלתי במשך 4 שנים את חטיבת הביניים. לפני הניהול חינכתי כיתות, ריכזתי שכבה והייתי בצוות הניהול של בית הספר.
מה את מרוויחה מכך שאת קולטת חותמיסטים וחותמיסטיות לבית הספר:
הרווח שלי ושל בית הספר בקליטת חותמיסטים אליו הוא גדול. מדובר בחבר'ה איכותיים, צעירים, רעננים, שרובם מגיעים עם המון מוטיבציה ורצון לחולל שינוי בחינוך הציבורי וזו לא סיסמה, הם באמת עושים את זה.
חלק ניכר מהשינויים והדרך החינוכית שגיבשנו לעצמנו בשנים האחרונות, ניתן לזקוף לזכות החותמיסטים שחושבים מחוץ לקופסה, שיוזמים ומוכנים להשקיע הרבה מעבר לשעות ההוראה שלהם, על-מנת לייצר חינוך אחר. הם באים בשביל זה ואצל רובם זה מורגש מאוד. הם תופסים תפקידי מפתח בבית הספר – רכזי שכבות, רכזי מקצוע, מחנכים, רכזי מגמות, מנהל חטיבה ומנהל תיכון, ובכך הופכים לסוכני השינוי שלי בבית הספר.
האם את מרגישה שהחותמיסטים משפיעים על חדר המורים?
הם משפיעים מאוד על חדר המורים! רוח העשייה שלהם סוחפת אחריהם מורים נוספים. הם מסייעים, תומכים ולוקחים על עצמם משימות רבות.
האם יש לך דוגמאות לחותמיסטים שהשפיעו גם מחוץ לכותלי בית הספר?
שילוב של מכינה בית ספרית בסוף יב' אותה הטמיע גור גלעת, חותמיסט שהחל כמחנך, ריכז שכבה ולימים גם ניהל את התיכון. הוא הטמיע את מודל המכינה הבית ספרית שפועל עד היום בבית הספר, ובמסגרת מכינה זו הייתה גם פעילות בלתי פורמלית והתנדבותית בקהילה.
חותמיסט נוסף הוא ארז נחמנזון, חינך כיתה, ריכז שכבה והוביל את כל תחום המצוינות והרובוטיקה בבית הספר. הוא הפיץ את הבשורה של תחום הרובוטיקה בכל העיר ירושלים – בבתי הספר היסודיים, בחטיבות ובתיכון, תוך שהוא נעזר בתלמידי בית הספר שלנו שהיו מנטורים שליוו את המורים ולימדו אותם את תחום הרובוטיקה. השיא בהקמת מגמת מכטרוניקה על אזורית אצלנו בבית הספר, אליה מגיעים מכל ירושלים ושיא נוסף בזכיית הקבוצה שלנו במקום הראשון בארץ, והטיסה שלהם לתחרות העולמית ביוסטון.
שינוי חברתי וקידום שוויון הזדמנויות
בחינוך זה אנחנו – הצטרפו!