הגענו לבית הספר שז”ר בבת ים, כדי לתפוס את החותמיסטים והחותמיסטיות שלנו לשיחה צפופה על העשייה שלהם.ן בשטח.
אז איך חבורה של צעירים, אקטיביסטים ומצליחים ממקומות שונים בארץ בוחרים.ות דווקא בחינוך? אין ספק, שהבחירה בחותם תפסה כל אחד ואחת מהם.ן בצומת אחר בחיים. הסיבות לבחירה דווקא בהוראה היו די דומות: כולם.ן היו ועודם.ן מלאים.ות באמונה שאפשר להשפיע בצורה משמעותית על דור העתיד, לצמצם פערים דרך החינוך ולאפשר לכל ילד וילדה לבחור את עתידם.
ביחד עם עוד חבר’ה רבים מרחבי הארץ, הם.ן התקבצו עם אור בעיניים והתרגשות גדולה לתקופת הכשרה אינטנסיבית שבה התחילו את דרכם.ן המקצועית החדשה. הם.ן סיפרו שזו הייתה אחת החוויות המשמעותיות והעוצמתיות שחוו. ההיכרות עם קבוצה של אנשים שהם לגמרי שותפים ושותפות למטרות ולחלומות שלהם.ן, היו לשינוי מרענן וחיזקו את התחושה שהם נמצאים במקום הנכון.
“להיות חלק מקבוצת חותמיסטים וחותמיסטיות גדולה בבית הספר יוצר תחושת שייכות, תמיכה וחברות” אומרת ניצן חודורוב קינן. החותמיסטים הדגישו שישנה תחושת שותפות מיוחדת ביניהם.ן לבין כלל הצוות הבית ספרי.
כל אחד ואחת מהם מקדם.ת יוזמה משמעותית אחרת, והם בהחלט מצליחים להדגים איך שינוי אמיתי מתחיל מבפנים!
רינת הקימה להקה בית ספרית והיא משתמשת במוזיקה ככלי חינוכי, המאפשר תחושת מסוגלות ושייכות. סיון בנתה קהילה שמתמקדת בפיתוח למידה עצמאית, תוך שילוב מישחוק בהוראה והוסיפה שיעור יישומים דיגיטליים והקניית מיומנויות חיים לתלמידי כיתה י’.
שירן מובילה מועצת שכבה ומרחבים בניהול עצמי.
ניצן מובילה יוזמות המקנות מענה רגשי לתלמידי אתגר-מב”ר.
מעיין מקדמת ימי שיא בנושא כישורי חיים וכיווני פעולה לעתיד לשכבת י”ב.
שאלנו את החותמיסטים והחותמיסטיות עם מה חשוב להם.ן שהתלמידים והתלמידות יצאו לדרך ובזכות התשובות שהם.ן ענו, הבנו כמה ברי מזל התלמידים שלהם.ן. הם.ן דיברו על כמה חשוב להם לגרום לכל תלמיד ותלמידה להאמין בעצמם.ן ולחלום חלומות, לשים לב לחברים שלהם בכיתה ובכלל לפתח רגישות סביבתית, להכיר את השונה ובעיקר לא להפסיק ללמוד ולהתפתח.
אז עד הפעם הבאה שנראיין אותם.ן, נאחל להם.ן לממש את השאיפות שלהם.ן, להמשיך ליזום ולהשפיע על החינוך.
שינוי חברתי וקידום שוויון הזדמנויות
בחינוך זה אנחנו – הצטרפו!