search
להוביל שינוי מבפנים

כשחינוך הוא דרך חיים

באיזה עוד מקצוע ניתן לשנות חיים של ילדים ובני נוער כמו בחינוך? שמרית כהן ברבי, מורה לאזרחות וקרימינולוגיה בתיכון אורט סינגאלובסקי ומנחת מורים, חיה את השליחות החינוכית שלה בכל יום מחדש. עם ניסיון רב בתחום וראייה חינוכית רחבה, היא משפיעה לא רק על תלמידיה, אלא גם על המורים והמורות במערכת החינוך. “חינוך עבורי הוא דרך חיים” אומרת שמרית. היא מספרת על ילדותה להורים אנשי חינוך ועל התחושה שמילאה אותה כשהבינה שבחינוך היא רוצה לעסוק. “אני רואה את ההוראה כשליחות המאפשרת להוביל תהליכים משני חיים בקרב התלמידות והתלמידים שלי ובקרב המורים במערכת החינוך”. כמורים, שמרית מרגישה כי תפקידנו הוא לא רק להעביר ידע, אלא גם לסייע לתלמידים לבנות את האישיות שלהם ולהכינם לחייהם הבוגרים. בבית הספר, היא מובילה יוזמה ייחודית בשם “מגדלור”, בה תלמידי מגמת מדעי החברה מתנסים במשימות מעשיות לקידום שוויון חברתי. הפרויקט המהווה 20% מהציון לבגרות שלהם, מקנה לתלמידים ניסיון מעשי ושעות מעורבות חברתית. שמרית מסבירה כי “התלמידים מהחטיבה מתרגשים לפגוש את התיכוניסטים, כי הם רוצים להרגיש שייכות ושיש מי שיראה אותם והתלמידים שלי בתיכון, רוכשים מסוגלות עצמית כי הם רואים שהם מצליחים במשימה.” מלבד עבודתה בבית הספר, שמרית מדריכה ארצית באגף א’ לפיתוח פדגוגי במזכירות הפדגוגית ומפתחת קורסים פדגוגיים דיגיטליים במשרד החינוך. היא לוקחת חלק במיזם “הכוורת” – פלטפורמה חדשנית לפיתוח מקצועי למורים, ובפיתוח קורס “בשביל ישראל” הממיר בגרות באזרחות לכלל המגזרים. “השקענו המון בתהליך הכתיבה והפיתוח, במטרה להפוך את הלמידה לרלוונטית המשלבת בין דיגיטל ולמידה עצמית ללמידה פרונטלית בכיתה עם דיוני עומק ותיווך של המורים, לו אנו כה זקוקים בתקופה המאתגרת בה אנו חיים, בה הרשתות תופסות מקום מרכזי ולא תמיד יש פיקוח” היא משתפת. “זו זכות עבורי לקום כל בוקר וליהנות מהעשייה” מסכמת שמרית ומוסיפה “אני מאמינה שכל מי שרוצה להשפיע על החברה הישראלית והחינוך זורם בעורקיו צריך להצטרף למערכת החינוך ולהוביל שינוי מבפנים. דווקא עכשיו”.
View: 132

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים נוספים

תפריט שיעור נוירופדגוגי
חותם כאן ועכשיו
30
תפריט שיעור נוירופדגוגי
חותם כאן ועכשיו
27
קלפים לרפלקציה נוירופדגוגית
חותם כאן ועכשיו
30
מבוא לנוירופדגוגיה