מחזור י’ בחותם, ממורה למתמטיקה, מחנך ורכז חדשנות, בבית גיל-רבין בשדרות.
בוגר תכנית התואר השני היישומי בארגון וניהול מערכות חינוך של חותם.
אלי דודאי, חותמיסט ממחזור י’, מורה למתמטיקה, מחנך ורכז חדשנות, בבית גיל-רבין בשדרות. הוא בוגר תכנית התואר השני היישומי בארגון מערכות חינוך של חותם. הפסקה הזו מרמזת על העשייה הבלתי פוסקת שלו ובעיקר על החזון שמאחוריה. לכן, אין זה מפתיע שבקיץ הזה, תוכלו למצוא את אלי מנהל את בית ספר קיץ, בהכשרת חותם נעמי ומוביל את המורים בתחום הדעת. פגשנו את אלי במטרה לשמוע על הבחירה בחינוך ועל החוויה שלו כסטודנט בתואר השני שלנו.
אלי בחר בחינוך והגיע לחותם כדי להגשים את חלומו להיות מורה. הוא מספר: “כתלמיד אמרו לי שאם אני אהיה מנקה רחובות זה יהיה נס והחלטתי להיות מורה בעצמי, כדי שאף תלמיד ותלמידה לא ירגישו את מה שאני חוויתי כילד”. הוא שואף להמשיך ולהתקדם במערכת החינוך, ובטווח הקרוב לנהל בית ספר. לכן, בחר ללמוד את התואר השני של חותם, שהקנה לו כלים פרקטיים ורלוונטים לניהול בית ספר מקדם שוויון. אלי משתף שהתואר איפשר לו לסגל ראיה חדשה על אי שוויון ועל האופן בו מנהל.ת יכול.ה להשפיע ביצירת שוויון הזדמנויות וטיפוח מורים ומורות מעולים, תוך שימוש בשיטות הערכה המגבירות שיוויון הזדמנויות. הוא מתאר שהחוויה המשמעותית ביותר עבורו בתואר הייתה קורס הפרקטיקום, שבמסגרתו בנה תוכנית הכשרה למורים חדשים, יחד עם שותפתו לפרויקט. “בנינו הכשרה המותאמת לצרכי בית הספר והמורים החדשים שלנו. תהליך החשיבה והביצוע היו מדהימים וגם הפידבקים מהמורים שלקחו חלק בתכנית”.
אין לנו ספק שאלי יהיה מנהל בית ספר מדהים ועד אז הוא מנהל ביד רמה את בית ספר קיץ ומספר על החוויה האישית שלו: “אין ספק שמדובר בחוויה מדהימה, שנותנת פרספקטיבה חדשה על תהליכי הניהול בבתי ספר. בית ספר קיץ של חותם הוא בית ספר לכל דבר. צריך לנהל בצד אחד את התהליכים הפדגוגיים וההתפתחות האישית של החותמיסטים והמורים המובילים שלהם לצד הניהול הלוגיסטי של הדברים. לבנות מערכת שעות של 109 חותמיסטים, תוך שמירה על גיוון ועניין לתלמידים.ות. זה לא דבר פשוט ומצריך חשיבה מחוץ לקופסה והתמודדות עם בלת”מים, צרכים אישיים ומערכתיים. לעבודה השיתופית של כל האנשים המעורבים מרכיב משמעותי בהצלחה וזאת הזדמנות מצויינת להגיד תודה לרינת שטרסבורג הסגנית, אורי שטיינברג הרכז הלוגיסטי והצוות המוביל שדואג גם לתהליך ההתפתחות האישי והמקצועי שלי והכי חשוב גם התמיכה מהבית, ללא תמיכה והעידוד של נדב הבן זוג שלי – לא הייתי פנוי לעשות זאת” ואיזה מזל שאלי פנוי לעשייה הזו וכמה מרגש שאותו ילד גדל להיות איש חינוך, שמאמין בתלמידים ובתלמידות, ששואף להרחיב את מעגלי ההשפעה שלו ומעביר לתלמידים ולתלמידות מסר, שהוא האנטי תזה למשפט הכואב ששמע כילד: “תעזו, תתמידו – תצליחו!”.
שינוי חברתי וקידום שוויון הזדמנויות
בחינוך זה אנחנו – הצטרפו!