search
חותמיסטית ששווה להכיר – תמר פלדמוס

תמר פלדמוס

מחזור י”ד בחותם, בעלת תואר ראשון בהנדסה אזרחית. לפני חותם עבדה כמהנדסת אזרחית וניהלה פרויקטים בתשתיות.
כיום היא מורה למתמטיקה בתיכון הדתי-חדשני “שחרית”, שבירושלים ומובילה את ההרכב המוזיקלי שלו ורואה בו כלי להעצמת התלמידים.

 

שווה לי לקום בבוקר כדי: בשביל התלמידים שלי, בשביל לאפשר להם מרחב למידה והתפתחות נעים וחיובי.

למה באתי לחותם: כי שמעתי הרבה על הסביבה התומכת והמאפשרת למידה בשיטות מגוונות ועם אנשים מוכשרים ומדהימים. וגם כי חיפשתי מסגרת שתאפשר לי להתנסות בהוראה מהיום הראשון.

הרגע הכי מרגש שהיה לי בכיתה: כשתלמידות משוחחות איתי על נושאים אישיים שמטרידים אותן בחיי היומיום, ומרגישות הכי פתוחות לשתף ולהתייעץ. בנוסף, שבאחת הכיתות שהיה לי הכי מורכב ללמד בתחילת השנה, התלמידות אמרו לי שאני דמות להערצה עבורן.

משפט בלתי נשכח שתלמיד אמר לי: תלמידה אמרה לי שעצם הנוכחות שלי מרגיעה אותה וגורמת לה להצליח לפתור תרגילים.

הדבר הכי חשוב שגיליתי על עצמי: שלמרות שכבר עברו 20 שנה מאז התיכון שלי עדיין אני מרגישה הרבה פעמים בגיל של התלמידים וזה עוזר לי להבין אותם ולהתחבר אליהם (ולהם זה גורם לחשוב שאני בת 25, למרות שאני חוזרת ואומרת את הגיל שלי).

החותמיסט שהכי עזר לי: מוביל הדעת שלי עמי אברג׳יל.

ללמד בתקופת חירום זה: מאתגר מאוד. באופן אישי הייתי בחופשה ארוכה לפני שהצטרפתי לתכנית חותם. למעשה, השגרה שהייתי אמורה לחזור להתרגל אליה התערערה מאוד. הייתי צריכה להצליח לאסוף את עצמי וגם את התלמידים ולמצוא את הדרך הכי מוצלחת, כדי שנוכל ללמוד וללמד גם כשמרגיש שהעולם התהפך לנו.

רגע של תקווה בתקופה האחרונה: כל אירוע בבית הספר, שבו אנחנו משלבים מוזיקה נותן לי תקווה שבסופו של דבר הרוח לא תיפול ושהכול עוד ישוב להתחבר בהרמוניה חדשה, פשוט כרגע אנחנו עדיין לא מסוגלים לשמוע.

העצה הכי טובה שהייתי נותן לעצמי לפני שהצטרפתי לחותם: לבוא עם ראש פתוח ולהבין שהלמידה מתרחשת בכל מקום ורגע שבו אנחנו בוחרים להיות עם לב פתוח.

בעוד חמש שנים אהיה: בטוח אעבוד בחינוך עם בני נוער.

View: 48

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכנים נוספים

חותם כאן ועכשיו
3
טראומה – חשוב לדעת
חותם כאן ועכשיו
11
עשרת הדברות לשיח רגשי
חותם כאן ועכשיו
28
שיח על חירום בכיתה