משהו משמעותי שלמדתי: הבנתי את כוחו של קשר אישי עם התלמידים, את היציבות והעקביות שלהם זקוקים הילדים. ובעיקר הבנתי עד כמה מורה הוא דמות משמעותית עבור ילדים.
הדבר שהוביל אותי לשינוי קריירה וגרם לי לבחור דווקא בחותם: הרצון הרב שהיה לי להכיר את המערכת הפורמלית לאחר שנים שבהם עבדתי בחינוך הבלתי פורמלי. עבדתי הרבה עם נוער קצה, שהיה מגיע אחרי בית ספר ומספר לי את החוויות שלו מהמסגרת הלימודית ובעיקר כיצד מסגרות וויתרו עליהם. הבנתי שהם קיבלו הזדמנות נוספת על מנת לתקן אך יש אלפי ילדים שלא. בנוסף הבנתי שהבעיה היא שורשית ולכן החלטתי שלאחר התואר אני אהיה מורה, בתקווה להצליח לשנות ולגעת בתלמידים ואולי בקצת לשנות את המעגל הזה.
סיפור מרגש שקרה לי: הייתה לי תלמידה מאתגרת במיוחד… על פניו היא תלמידה חכמה ובעלת כישורים חברתיים, אך עם חוסר מוטיבציה ללמוד, ולכן זה גרר הרבה הפרות משמעת ובעיות התנהגות. לאחר מספר שיחות אישיות, ושיחות עם ההורים שלצערי לא סייעו, החלטתי שאני בונה לה טבלת עיצוב התנהגות חודשית ואמרתי לה, שבמידה והיא עומדת בה היא מקבלת ממני “הפתעה”. היא הצליחה לעמוד בה, ולכן החלטתי לצאת איתה אחר הצהריים לאכול גלידה ולבלות יחד בזמן איכות . למדתי להכיר אותה, להבין עם מה היא מתמודדת ואת עולמה הפנימי. בסיום המפגש היא שלחה לי הודעה מרגשת ובין השורות כתבה “שכל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו”. מאז אותה הילדה בשיעורים שלי השתנתה, כמובן שהיו ירידות אך הן היו לצורך עליות.
איפה אני רואה את עצמי בעוד חמש שנים: בעוד חמש שנים אני רואה את עצמי מורה, אך עם יכולת השפעה גדולה יותר!
מסר אישי למי שמתלבט אם כדאי להצטרף לחותם: ההתחלה לא פשוטה, אך תהיו מלאי אמונה בעצמכם ובתלמידים שלכם. זכרו שכמו שעבור התלמידים זה תהליך גם עבורנו זה תהליך ובסוף ההוראה משתלמת.
שינוי חברתי וקידום שוויון הזדמנויות
בחינוך זה אנחנו – הצטרפו!