יזמות חינוכית

Screen Shot 2018 09 13 at 15.30.58

מסלול חדשנות חברתית DEMO DAY – יולי 2018

היכולת לזהות בעיה, להבין אותה לעומק, לחפש פתרונות קיימים מסביבי ובעולם, לחדש, לשפר, לדייק ולהביא פתרון חדשני, מותאם ואקולוגי זו המנהיגות של ימינו. בתוך מציאות כל כך מורכבת, אין פתרונות קסם.

חבורה מופלאה של חותמיסטים מחוללי שינוי הציגה מיזמים שהם פתרונות לבעיות בתחום החינוך. תמכנו בהם לאורך התהליך ונמשיך לתמוך גם בהמשך.

מה שהיה לנו בארוע המכונן בקהילת חותם:

דקות פיצ’
חותמיסטים
מיזמים

המיזמים:

  • הגדרת הבעיה

    13.000 בני נוער בבתי הספר העל יסודיים מוגדרים כנוער נושר באופן רשמי (גלוי). נוער נושר, ונוער בתהליך נשירה עלול לחוות קשיים בהשתלבות נורמטיבית בחברה.

    חותמיסט: שלומי אדרי ובת זוגו, מיכל | מחזור ז׳

  • הגדרת הבעיה

    היעדר אינטגרציה בין אוכלוסיות חזקות למוחלשות במועצה האזורית מעלה יוסף, הגורמת להגדלת חוסר השוויון בין הילדים ומנציחה את הפערים החברתיים ביישובי המועצה.

    חותמיסטית: עתליה רגב | מחזור ה׳

  • הגדרת הבעיה

    היעדר שפה רגשית בקרב תלמידים, מוביל להסלמה במצבי קונפליקט ולאלימות.

    חותמיסטית: דנה בולדו-פרידמן | מחזור ג׳

  • הגדרת הבעיה

    בכיתות היסודי (ב-ו) ישנם כ-25% תלמידים אשר אינם מצליחים לקרוא בשטף ודיוק בהתאם לרמת גילם.

    חותמיסטית: ענבר לופטיג | מחזור ז׳

  • הגדרת הבעיה

    תחומי האמנויות השונים בבתי הספר אינם מקבלים את ההערכה הראויה להם, מה שגורם לדעיכת החשיבה היצירתית האמנותית בקרב תלמידים, הבאה לידי ביטוי באמנויות השונות, וחוסר השימוש בה כמיומנות למידה גם במקצועות אחרים.

    חותמיסטיות: לירון בן דרור ולילא מנאל חליפה | מחזור ו׳

  • הגדרת הבעיה

    מחסור במנגנונים ותהליכים תומכי למידה בקרב צוותי מורים מוביל לשחיקה ופרישה של כוח אדם איכותי מהוראה.

    חותמיסטית: תמר ממט | מחזור ה׳

  • הגדרת הבעיה

    חוסר מודעות בקרב נערות ונשים לגופן, מיניותן והמחזור החודשי. כדאי להתייחס לבעיה הזו כי חוסר מודעות יוביל להפקעת זכותן של הנשים על גופן באופנים שונים – מול בן זוג, חברות מוצרי ההיגיינה, גניקולוג, מיילדות ועוד.

    חותמיסטיות: סיוון חדד-עזרא ואנה קובובסקי | מחזור ג׳ ומחזור ד׳

  • הגדרת הבעיה

    לתלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יש קושי בגיבוש תמונת עתיד מיטבית. כזו אשר תוביל למיצוי יכולותיהם והגשמה אישית.

    חותמיסט: שגיא בן-חור | מחזור ג׳

  • הגדרת הבעיה

    ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך-בינוני נמצאים בסביבה סגורה והישרדותית, אשר מהווה עבורם מודלינג לעתידם כבוגרים. הם חסרי שאיפות, רואים באקדמיה עולם שאינו מיועד להם ובכך אינם ממשים את הפוטנציאל שלהם.

    חותמיסטית: הדס מינץ ומזל טהר | מחזור ו׳ ושותפה לחינוך הכיתה

  • הגדרת הבעיה

    הכישורים החברתיים והמנהיגותיים בקרב המתבגרים הבדואים ובמיוחד המתבגרות נמוכים.

    חותמיסטים: חסן חסן וגיא בנודיז | מחזור ז׳ ומחזור ח׳

המיזם

הגדרת הבעיה

חותמיסט.ית

“משעול-חווה חקלאית תומכת בתי ספר”

13.000 בני נוער בבתי הספר העל יסודיים מוגדרים כנוער נושר באופן רשמי (גלוי). נוער נושר, ונוער בתהליך נשירה עלול לחוות קשיים בהשתלבות נורמטיבית בחברה.

שלומי אדרי ובת זוגו, מיכל

מחזור ז׳

“החצר הקדמית”

היעדר אינטגרציה בין אוכלוסיות חזקות למוחלשות במועצה האזורית מעלה יוסף, הגורמת להגדלת חוסר השוויון בין הילדים ומנציחה את הפערים החברתיים ביישובי המועצה.

עתליה רגב

מחזור ה׳

“ההגיון שברגש”

היעדר שפה רגשית בקרב תלמידים, מוביל להסלמה במצבי קונפליקט ולאלימות.

דנה בולדו-פרידמן

מחזור ג׳

“קוראים מכל ה(כ)לב”

בכיתות היסודי (ב-ו) ישנם כ-25% תלמידים אשר אינם מצליחים לקרוא בשטף ודיוק בהתאם לרמת גילם.

ענבר לופטיג

מחזור ז׳

“בצבע – השיעור ביצירת אומנות”

תחומי האמנויות השונים בבתי הספר אינם מקבלים את ההערכה הראויה להם, מה שגורם לדעיכת החשיבה היצירתית האמנותית בקרב תלמידים, הבאה לידי ביטוי באמנויות השונות, וחוסר השימוש בה כמיומנות למידה גם במקצועות אחרים.

לירון בן דרור ולילא מנאל חליפה

מחזור ו׳

“עוז למורה”

מחסור במנגנונים ותהליכים תומכי למידה בקרב צוותי מורים מוביל לשחיקה ופרישה של כוח אדם איכותי מהוראה.

תמר ממט

מחזור ה׳

“מעגלי”

חוסר מודעות בקרב נערות ונשים לגופן, מיניותן והמחזור החודשי. כדאי להתייחס לבעיה הזו כי חוסר מודעות יוביל להפקעת זכותן של הנשים על גופן באופנים שונים – מול בן זוג, חברות מוצרי ההיגיינה, גניקולוג, מיילדות ועוד.

סיוון חדד-עזרא ואנה קובובסקי

מחזור ג׳ ומחזור ד׳

“מעגלי”

שיטת ההוראה וההיבחנות בתיכונים אינה מכינה באופן מיטבי את בני הנוער למציאות בה יפגשו לאחר התיכון. כתוצאה מכך חסרה מוביליות חברתית המובילה לתחושת חוסר שייכות וניכור.

שחר רגב

מחזור ה׳

“לעוף על זה”

לתלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יש קושי בגיבוש תמונת עתיד מיטבית. כזו אשר תוביל למיצוי יכולותיהם והגשמה אישית.

שגיא בן-חור

מחזור ג׳

“אקדמיה בכיתה”

ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך-בינוני נמצאים בסביבה סגורה והישרדותית, אשר מהווה עבורם מודלינג לעתידם כבוגרים. הם חסרי שאיפות, רואים באקדמיה עולם שאינו מיועד להם ובכך אינם ממשים את הפוטנציאל שלהם.

הדס מינץ ומזל טהר

מחזור ו׳ ושותפה לחינוך הכיתה

“NEGEV MUN”

הכישורים החברתיים והמנהיגותיים בקרב המתבגרים הבדואים ובמיוחד המתבגרות נמוכים.

חסן חסן וגיא בנודיז

מחזור ז׳ ומחזור ח׳